Spring til indhold

Møbler, mode og design

""

Dansk design rider på en positiv bølge på det amerikanske markeder i disse år. Danmark har altid været kendt for vores kreativitet, kvalitet og minimalistiske tilgang. De gamle møbelklassikere stråler stadig og smitter positivt af på nye up-coming brands også. Markedet efterspørger mere og mere det, som dansk design står for i både anvendelse af materialer og stilarter.

Dansk mode har i langt større grad fokus på det amerikanske marked nu, end vi har set tidligere. Det enkelte danske design, med fokus på kvalitet, passer ind i det nye look, som mange tendenser foreskriver.

Salg af design via online-platforme er i kraftig vækst, og giver en masse nye muligheder for at komme bredt ud til den amerikanske forbruger. Dette er bl.a. fremmet af, at betalingssikkerheden og leveringsmuligheder på tværs af landet er meget veludviklet.

Fold alle afsnit ud
Fold alle afsnit ind

Vores fokusområder

Der er ingen tvivl om at dansk design er verdenskendt, og at der fra de amerikanske forbrugere er interesse for at købe dette. Danmark er brandet som et tegn på kvalitet og ’’high-end’’ produkter, men det kan være svært at slå igennem på så stort et marked, med et enkelt produkt eller mærke.  Med en snæver eller mindre produktlinje kan det være fordelagtigt at indgå patnerskaber med nogle af de større detailkæder i USA, for senere selvstændigt at kunne komme ud med sit brand på markedet.

Dansk arkitektur er med sin simple stil og sans for at anvende gode materialer og kreativitet også i amerikanske virksomheders søgelys – flere vælger eksempelvis derfor at åbne eget satellit-kontor/datterselskab i New York for at signalisere deres seriøsitet på det amerikanske marked.

Fold alle afsnit ud
Fold alle afsnit ind

Kontakt os

Joan Hentze 
Handelsattaché & Teamleder
New York
joahen@um.dk
Tel.: +1 212 705-4953

Tina Pilgaard
Souschef & Handelsrådgiver - Design
New York
tinpil@um.dk
Tel.: +1 212 705-4948